Een Interim Communicatie Manager kan je inzetten in tijden van groei of crisis waarbij duidelijke communicatie belangrijk is. Wanneer de vaste Communicatie Manager tijdelijk uitvalt of er behoefte is aan meer capaciteit, dan kan het handig zijn om een Interim Communicatie Manager in te zetten. Deze professional brengt rust, structuur en richting in de interne en externe communicatie.
Een Interim Communicatie Manager brengt ervaring, snelheid en energie, zonder dat je verplicht bent tot vaste aanstelling. In dit artikel leggen we uit wanneer je een Interim Communicatie Manager goed kunt gebruiken, wat de rol precies inhoudt, wat de voordelen zijn en hoe WeKnowPeople je hierbij kan helpen.
Wanneer zet je een Interim Communicatie Manager in?
- De vaste Communicatie Manager is tijdelijk afwezig (verlof, ziekte, vertrek)
- Er is behoefte aan crisiscommunicatie of reputatiemanagement
- Je wilt de interne communicatie verbeteren en medewerkers beter meenemen in organisatieontwikkelingen
- De communicatieafdeling heeft tijdelijke leiding, structuur of herpositionering nodig
- Je wilt een frisse blik op de communicatiestrategie of de relatie tussen interne en externe communicatie versterken