Een Interim E-commerce Manager zet je in wanneer je tijdelijk strategisch hulp nodig hebt van iemand met ervaring en kennis van E-commerce. Een Interim E-commerce Manager is vaak een generalist met veel ervaring in specialisaties bij webshops, zoals bijvoorbeeld: SEO, GEO, SEA, en CRO. Vaak zijn ze zelf ooit specialist geweest en zijn ze door leidinggevende skills en een bredere interesse doorontwikkeld tot E-commerce Manager. Het is vaak een persoon die de kar kan trekken en resultaten kan boeken door het uitvoerende werk te delegeren aan de verschillende marketeers.
In dit artikel leggen we uit wanneer je een Interim E-commerce Manager goed kunt gebruiken, wat de rol precies inhoudt, wat de voordelen zijn en hoe WeKnowPeople je hierbij kan helpen.
Wanneer zet je een Interim E-commerce Manager in?
- Bij tijdelijke vervanging: denk aan ziekteverlof, zwangerschapsverlof of vertrek van jouw E-commerce Manager
- Je wilt jouw webshop professionaliseren of migreren naar een nieuw platform
- Je organisatie groeit en je hebt iemand nodig die de schaalbaarheid kan managen
- Er is behoefte aan meer structuur, data-inzicht en conversieoptimalisatie binnen het E-commerce team
- Je wilt de klantreis verbeteren en data beter benutten (CRM, marketing automation, personalisatie)
- Je wilt uitbreiden naar internationale markten of marketplaces (zoals Bol.com of Amazon)