Een Interim Online Marketing Manager zet je in wanneer je tijdelijk strategisch hulp nodig hebt van iemand met ervaring en kennis van Online Marketing. Een Interim Online Marketing Manager is vaak een generalist met veel ervaring in specialisaties, zoals bijvoorbeeld: SEO, GEO, SEA, en CRO. Vaak zijn ze zelf ooit specialist geweest en zijn ze door leidinggevende skills en een bredere interesse doorontwikkeld tot Online Marketing Manager. Het is vaak een persoon die de kar kan trekken en resultaten kan boeken door het uitvoerende werk te delegeren aan Online Marketeers.
In dit artikel leggen we uit wanneer je een Interim Online Marketing Manager goed kunt gebruiken, wat de rol precies inhoudt, wat de voordelen zijn en hoe WeKnowPeople je hierbij kan helpen.
Wanneer zet je een Interim Online Marketing Manager in?
- Bij tijdelijke vervanging: denk aan ziekteverlof, zwangerschapsverlof of vertrek van jouw Online Marketing Manager
- Als je de stap wilt maken van traditionele marketing naar online marketing
- Voor online groei waarbij je de expertise nodig hebt van een Interim Online Marketing Manager
- Bij Performance problemen zoals weinig traffic, lage conversies of hoge CPA's
- Capaciteitsproblemen bij grote projecten zoals SEO migraties of webshop redesigns
- Als je de specialisten in jouw team naar een hoger niveau wilt tillen