Een Interim Digital Marketeer kan je inzetten als jouw organisatie tijdelijk versterking nodig heeft met Digital Marketing (vaak ook wel Online Marketing genoemd). Wanneer de vaste Digital Marketeer tijdelijk uitvalt of er behoefte is aan meer capaciteit, dan kan het handig zijn om een Interim Digital Marketeer in te zetten. Het grote voordeel van een Interim Digital Marketeer is dat dit profiel allround is en je kan helpen met meerdere kanalen. Zeker als je een start-up bent of alle kanalen nog moet opzetten, dan kan een Interim Digital Marketeer de juiste keuze zijn. Denk bijvoorbeeld aan SEO, GEO, Google Ads en Social Advertising.
Een Interim Digital Marketeer brengt ervaring, snelheid en energie, zonder dat je verplicht bent tot vaste aanstelling. In dit artikel leggen we uit wanneer je een Interim Digital Marketeer goed kunt gebruiken, wat de rol precies inhoudt, wat de voordelen zijn en hoe WeKnowPeople je hierbij kan helpen.
Wanneer zet je een Interim Digital Marketeer in?
- De vaste Digital Marketeer is tijdelijk afwezig (verlof, ziekte, vertrek)
- Je tijdelijk specialistische kennis wilt (bijv. SEA, SEO, display, paid social of analytics)
- De organisatie nieuwe proposities, merken of internationale campagnes lanceert
- De campagnes achterblijven op targets en rendement
- Je snel extra capaciteit nodig heeft voor meer omzetgroei