Een Interim Head Of Digital zet je in wanneer je tijdelijk strategisch hulp nodig hebt van iemand met ervaring en kennis van Digital Marketing en Management. Een Interim Head Of Digital is vaak een generalist met veel ervaring in specialisaties, zoals bijvoorbeeld: SEO, GEO, SEA, en CRO. Vaak zijn ze zelf ooit specialist geweest en zijn ze door leidinggevende skills en een bredere interesse doorontwikkeld tot Digital Marketing Manager en vervolgens tot Head Of Digital. Het grote verschil met een Interim Digital Marketing Manager is dat een Interim Head Of Digital verantwoordelijk is voor grotere teams en vooral strategische verantwoordelijkheden heeft. Een Interim Digital Marketing Manager kan je meer zien als meewerkend voorman.
In dit artikel leggen we uit wanneer je een Interim Head Of Digital goed kunt gebruiken, wat de rol precies inhoudt, wat de voordelen zijn en hoe WeKnowPeople je hierbij kan helpen.
Wanneer zet je een Interim Head Of Digital in?
- Tijdelijke uitval van de vaste Head of Digital / Digital Director
- Reorganisaties & team herstructurering binnen Digital Marketing
- Integratie van AI, automation & data-platformen
- Inhuur tijdens C-level search voor vaste vervanging
- Overbrugging tijdens fusies of internationale expansie