Een Interim Head Of Marketing zet je in wanneer je tijdelijk extra strategische marketingkracht nodig hebt, of om je vaste Head Of Marketing / Marketing Director tijdelijk te vervangen. Het grootste voordeel van een Interim Head Of Marketing is dat je naast jarenlange marketing ervaring ook direct extra leidinggevende skills in huis hebt. Het is vaak een persoon die de kar kan trekken en resultaten kan boeken. Het grote verschil met een Interim Marketing Manager is dat een Interim Head Of Marketing verantwoordelijk is voor grotere teams en vooral strategische verantwoordelijkheden heeft. Een Interim Marketing Manager kan je meer zien als meewerkend voorman.
Een Interim Head Of Marketing brengt ervaring, snelheid en energie, zonder dat je verplicht bent tot vaste aanstelling. In dit artikel leggen we uit wanneer je een Interim Head Of Marketing goed kunt gebruiken, wat de rol precies inhoudt, wat de voordelen zijn en hoe WeKnowPeople je hierbij kan helpen.
Wanneer zet je een Interim Head Of Marketing in?
- De huidige Marketing Director / Head Of Marketing is tijdelijk afwezig
- Je wilt de marketingorganisatie verder professionaliseren of opschalen
- Voor groei waarbij je de expertise nodig hebt van het strategische inzicht van een Interim Head Of Marketing
- Tijdelijke overbrugging tijdens Executive recruitment
- Gebrek aan kennis/ervaring in een specifieke niche zoals bijvoorbeeld B2B of nog specifieker zoals Automotive
- Er is sterk leiderschap nodig om specifieke units te laten groeien volgens de begroting