Een Interim CRO Specialist kan je inzetten als jouw organisatie te maken krijgt met een dalende conversieratio (CR) en je niet weet hoe je dit op moet lossen. Ook wanneer de vaste CRO Specialist tijdelijk uitvalt of er behoefte is aan meer capaciteit, dan kan het handig zijn om een Interim CRO Specialist in te zetten. Een Interim CRO Specialist heeft vaak veel ervaring en weet welke best practices en AB-testen een uplift in conversieratio kunnen realiseren. Het is belangrijk dat de ervaring matched met de markt van jouw organisatie. Denk aan E-commerce of B2C leadgeneratie.
In dit artikel leggen we uit wanneer je een Interim CRO Specialist goed kunt gebruiken, wat de rol precies inhoudt, wat de voordelen zijn en hoe WeKnowPeople je hierbij kan helpen.
Wanneer zet je een Interim CRO Specialist in?
- De conversieratio blijft achter ondanks groeiend verkeer
- Er is een migratie of redesign van website/webshop gepland
- De vaste CRO Specialist is tijdelijk afwezig
- Marketingbudgetten staan onder druk: “meer doen met hetzelfde budget”
- Je wilt data-gedreven A/B-testing toevoegen aan marketingprocessen