Voor Recruiters | We Know People | We Know People

Voor Recruiters


De krapte op de arbeidsmarkt is ongekend hoog. Uit recente cijfers van het CBS blijkt dat er per 100 werkzoekenden, 143 vacatures zijn. Nog niet eerder waren er zo weinig professionals beschikbaar voor een nieuwe baan. Om hen te vinden en te binden zijn er andere werkvormen en recruitmenttechnieken nodig.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen op het gebied van de arbeidsmarkt, bemiddeling en voor het optimaliseren van jouw recruitmentproces.

Inclusie & Purpose

Woorden als inclusie en purpose zijn enorm relevant in de recruitmentbranche. Met een inclusieve wervingsstrategie voelen professionals zich welkom om te solliciteren, ongeacht hun achtergrond, geslacht of leeftijd. Of anders gezegd, niemand wordt uitgesloten. Daarbij komt ook het stukje purpose. Waarom doet een organisatie wat zij doen? 

Waarom is het belang van inclusie en het hebben van een purpose zo gegroeid? 

Om het heel simpel te zeggen, het is een generatie dingetje. Generatie Z begint het werkveld te betreden en heeft weer andere idealen als hun vorige generatie. Deze generatie heeft de behoefte om bij te dragen aan een betere wereld, in dat straatje passen deze termen dus perfect. 

Hoe kan ik mijn recruitmentproces hierop aanpassen? 

Dit zit vooral in de manier hoe jij deze generatie aanspreekt en wat je laat zien. Deze generatie zit midden in een tijd waarin het leven razendsnel kan voelen, communiceer dus niet langdradig en gebruik veel visuele content. Zo kun jij Generatie Z het best benaderen: 

  1. Wees kort en bondig.
  2. Gebruik visuele content.
  3. Communiceer open en eerlijk.
  4. Communiceer de purpose en inclusie. 

Toekomstgericht werven: DE heilige graal voor betere matches

Bij We Know People, onze naam zegt het al, vinden we het belangrijk om iemand écht te leren kennen. Daarvoor kijken we niet alleen naar het cv maar ook naar de onderliggende motivatie en ambities van iemand. Mensen komen pas echt tot hun recht als ze helemaal zichzelf kunnen zijn. Dat vraagt om andere en onconventionele wervingsmethoden. Hoe wij dat aanpakken, lees je in dit blog.

10 redenen voor het inhuren van een interimmer

Het inzetten van interim marketing-professionals biedt een oplossing voor allerlei soorten veranderingen in de (arbeids)markt óf biedt uitkomst bij specifieke projecten zoals zwangerschapsverlof. Ook is extra capaciteit denkbaar in het geval van groei of reorganisatie. Flexibele inzetbaarheid, nauwkeurig maatwerk binnen jouw organisatie en een hoge mate van productiviteit; het tijdelijk inhuren van een interimmer heeft overduidelijk vele voordelen.

Inclusief werven; zo pak jij dat aan!

Iedereen die in recruitment werkzaam is, weet dat inclusief werven steeds belangrijker wordt. Daarom is het handig om als organisatie te zorgen voor een effectieve en inclusieve wervingsstrategie. Hoe jij hiermee aan de slag kunt binnen jouw organisatie lees je in deze blog!

Recruitment Done Right


Recruitment Consultant Werving & Selectie Laura vertelt wat recruitment voor haar betekent.


Recruitment Consultant Werving & Selectie Romy vertelt hoe zij het recruitmentproces aanpakt.


Recruitment Consultant Interim-Bemiddeling Bart vertelt over hoe hij het recruitmentproces aanpakt.

Arbeidskrapte blijft een rol spelen

De huidige en krappe arbeidsmarkt zal waarschijnlijk blijven bestaan. Er is nog steeds een kandidatenmarkt, waardoor werkgevers nóg meer hun best moeten doen om professionals aan zich te binden. Volgens het UWV zal de krapte op de arbeidsmarkt komend jaar met zo’n 7% afnemen. Desondanks blijft er de komende jaren sprake van een gespannen arbeidsmarkt. 

Ziekteverzuim

Het ziekteverzuim heeft nog nooit zo hoog gelegen. Voor het eerst in maar liefst twintig jaar is het ziekteverzuim onder werknemers dit jaar meer dan vijf procent, zo blijkt uit onderzoek van verzekeraar Nationale-Nederlanden. Het feit dat er veel meer vacatures open staan dan arbeidskrachten beschikbaar zijn, blijft veel bedrijven dus voor zware uitdagingen stellen. De werkdruk op het eigen personeel wordt te groot en leidt uiteindelijk tot beduidend meer ziekteverzuim. Om dit tegen te gaan en organisaties op korte termijn meer ondersteuning te bieden is het slim om te kiezen voor een interim-kracht.

Hoe gebruik je ChatGPT in Recruitment?

ChatGPT-4 is nu een feit en daarbij kun je zelfs afbeeldingen en video’s als input gebruiken. Wij bij We Know People zijn er dan ook van overtuigd dat AI in elke branche een rol gaat spelen. Daar zitten natuurlijk voordelen aan, maar ook wat gevaren. Hieronder kom je erachter wat precies de voor- en nadelen zijn van het gebruik van ChatGPT voor jou als recruiter.

Voordelen

Als het gaat om de voordelen van ChatGPT moet je deze handige tool zien als je persoonlijke assistent voor inspiratie, informatie en opzetjes. Denk bijvoorbeeld aan het genereren van:

  1. Functietitels 
  2. Onderwerptitels voor inmailing 
  3. Informatie over verschillende functies


Nadelen

Maar ChatGPT heeft ook kanttekeningen waar je op moet letten. Zo raden wij het af om je vacature teksten volledig te laten schrijven, waarom?:

  1. GPT schrijft 40% meer bevooroordeeld en gaat af op stereotypes.
  2. De vacature teksten worden gebaseerd op bestaande vacatures, niet erg authentiek, maar kan ook slecht zijn voor je vindbaarheid (SEO).
  3. Het is nog onduidelijk of je bedrijfsgevoelige informatie mag vertrouwen aan ChatGPT.  
  4. ChatGPT gebruikt geen bronvermelding bij het generen van teksten.


Werken bij We Know People

Haarlem
Haarlem
Haarlem

We werken ook al samen met

Neem direct contact met ons op!

Een partnership met We Know People betekent de volgende stap voor de groei van jouw organisatie. Ons team staat klaar om je te leren kennen!.

Contact mogelijkheden  
Bel mij terug