contentstrategie-cruciaal-succes-bedrijf | We Know People

Waarom een Contentstrategie Cruciaal is voor het Succes van Jouw Bedrijf

22 april 2024

In de wereld van digitale marketing, waar elke interactie van waarde is, speelt content een centrale rol in het verbinden met je doelgroep. Een goed uitgedachte contentstrategie is daarom het kloppende hart van je communicatie. Ook bij We Know People geloven we in het opbouwen van duurzame relaties en in dit blog vertellen we hoe een strategische benadering van content waardevol is om je te verbinden met klanten als partners.

Wat is een contentstrategie?
Een contentstrategie is een plan dat richting aangeeft op welke manier het creëren, verspreiden en beheren van content helpt bij de realisatie van specifieke bedrijfsdoelen. Het plannen van je boodschap, de vorm en de distributiekanalen is cruciaal om de juiste snaar bij je publiek te raken en bij te dragen aan bedrijfsdoelstellingen. In het plan zet je uiteen welke doelgroep je content gaat consumeren, welke onderwerpen zij waarderen, de manier waarop de content gepresenteerd wordt en op welke platforms  gedeeld. 

Wat is het nut van contentstrategie?
Contentstrategie begint met je merkidentiteit en (merk-) doelstellingen als vertrekpunt, met de ambities van je bedrijf en het publiek dat je wilt aanspreken. Content kan helpen commerciële doelen te realiseren, maar bijvoorbeeld ook voor (employer) branding doeleinden. Breng deze samen in je plan om alle facetten van je digitale marketinginspanningen bij elkaar te brengen zodat ze alle bijdragen aan het vertellen van jouw unieke verhaal. Goede content straalt thought leadership uit, en door de juiste kernwoorden in je verhaal te verwerken verbeter je vindbaarheid op dit thema. Het resultaat is organische groei en engagement. Zo bouw je een relatie op met mensen die jouw merk waarderen.

Hoe maakt een content marketeer je contentstrategie?
Een content marketeer definieert de doelstellingen van de contentstrategie helder en begrijpt wat je doelgroep beweegt. Vervolgens gaat de content marketeer creatieve content ontwikkelen die aansluit bij hun interesses en uitdrukking geeft aan jouw merk(-waarden), o.a. dor gebruik van eigen beelden en een authentieke tone of voice van de teksten. Met creativiteit, distributie en analyse maximaliseren ze de impact van jouw content. Met data gedreven inzichten in de performance van de gedistribueerde content en  het continu optimaliseren en bijwerken van de  contentstrategie lukt het je als merk om mee te bewegen met digitale trends, waardoor je publiek op de allerbeste manier  wordt bereikt en geboeid.

Vind een contentmarketing specialist met We Know People
Geïnteresseerd in de kwaliteiten van een (senior) Content Marketeer of Content Specialist?  Wij kennen ze! En we begrijpen de uitdagingen bij het vinden van de juiste match. Met meer dan 12,5 jaar expertise in werving en selectie zijn wij jouw partner in contentmarketing recruitment. Ben je op zoek naar tijdelijke ondersteuning? We Know People helpt je via onze interim recruitment. Wij staan voor je klaar om je behoeften te bespreken en ons proces wat betreft het werven en selecteren toe te lichten.

Neem contact met ons op om de perfecte contentmarketing professional te vinden voor jouw bedrijf!

 

Kun je de geschikte vacature niet vinden?

Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.