27 mei 2025
Als specialist in het marketing domein merken we dat door de jaren heen vacaturetitels veranderen. Dat komt doordat het vak onder invloed van technologische ontwikkeling meer en meer specialiseert.
Nieuwe tooling vraagt om nieuwe skills én dwingt werkgevers om met een frisse titel de juiste kandidaten te trekken. Lees hieronder wat er nu zoal speelt, en kijk ook naar de “van… naar…”-lijst die je als werkgever kunt copy-past(en) in je vacatureteksten.
Alleen al op LinkedIn stonden er vorige week 200+ Nederlandse vacatures voor Growth Specialist.
Oud | Nieuw(er) |
Email Marketeer | CRM Marketeer |
Conversie Specialist | CRO Specialist |
Online Marketeer | Growth / Digital Marketeer |
SEA Specialist | Paid Search Marketeer |
Webshop Manager | E-commerce Manager |
Category Manager | Retail Media Manager |
Data Analyst | Marketing Data Scientist |
Content Specialist | Content Lead / Brand Storyteller |
Social Media Marketeer | Community Manager / Creator Partnerships Lead |
Programmatic Trader | Retail Media Trader (Amazon DSP) |
Marketing Manager | AI Marketing Manager / Gen-AI Lead |
Nieuwe functietitels zijn geen hype, maar een weerspiegeling van een vakgebied dat zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Wil je weten welke rollen wij allemaal invullen — van Chief Growth Officer tot TikTok Ads Specialist? Bekijk de volledige, altijd actuele lijst hier →
Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.