Gesprek met Geert Jurgen Esmeijer, omnichannel lead bij Medipoint | We Know People

Waar ben je naar op zoek?

13 juni 2022

Bij We Know People werken we samen met veel verschillende bedrijven. Vacatureteksten en gesprekken met onze Recruitment Consultants geven kandidaten een goed beeld van een bedrijf, maar nog leuker is het om wat inside information te krijgen en van een werknemer te horen hoe hij of zij het werk ervaart. Om meer te weten te komen over zorg- en welzijnsproductenaanbieder Medipoint spraken we met Geert Jurgen Esmeijer, die inmiddels bijna een jaar omnichannel lead bij Medipoint is.

Hi Geert Jurgen, zou je kunnen uitleggen wat Medipoint doet?
“Wij zijn de grootste aanbieder van zorghulpmiddelen in Nederland. Naast dat we deze producten leveren, geven we ook advies aan onze klanten en helpen we hen bij hun zorgvragen. We hebben zo’n 5.500 diverse producten in ons portfolio. Dat hoeft niet gelijk iets heel ingrijpends te zijn, maar kan ook al iets kleins als een drempelverhoger zijn. Soms kan zoiets mensen al enorm helpen. We zien dat er steeds meer behoefte aan onze producten is door de vergrijzing en het feit dat mensen tegenwoordig langer thuis moeten blijven wonen.”

Wat is jouw rol binnen Medipoint?
“Ik ben omnichannel lead en in die rol ben ik verantwoordelijk voor de marketing-, online-, en communicatie-afdeling. Het overkoepelende doel van deze afdelingen is om de zichtbaarheid van Medipoint te vergroten en van Medipoint een nog sterker merk te maken. Zo werken we aan een nieuwe huisstijl en daarmee maken we Medipoint future-proof. We willen onze positie als marktleider versterken en groei realiseren. Om dit voor elkaar te krijgen ben ik nieuwe teams aan het opzetten en uitbreiden. Aan deze teams geef ik sturing.”

Wat is jouw eigen achtergrond en hoe ben je bij Medipoint terechtgekomen?
“Ik ben mijn carrière ooit begonnen in de evenementenindustrie, maar inmiddels hou ik me al lange tijd bezig met het in de markt zetten van consumentenproducten. Hiervoor bouw ik teams, bedenk ik strategieën en rol ik deze vervolgens uit. Dit heb ik onder meer gedaan voor RTL en Dopper. Ongeveer een jaar geleden ben ik gevraagd om dit voor Medipoint te gaan doen. Ik zie er de uitdaging in om het imago van Medipoint op te poetsen en daar zijn we momenteel hard mee bezig.”

Jullie noemen jezelf ‘de hartelijke ontzorger’. Waarin uit zich dit?
“Wij staan niet tegenover klanten, maar naast ze. Wij ondersteunen hen van A tot Z in alles wat bij het aanschaffen voor een zorghulpmiddel komt kijken. Of dit nu bij advies, de administratie, een aanvraag bij je zorgverzekeraar of verhogen van je bed is. Vanuit een 360 graden-strategie willen we iedere klant op passende wijze bedienen. Dit doen we zowel online, fysiek op de winkelvloer, telefonisch of zelfs bij de mensen thuis. Wij zijn er als klanten ons nodig hebben en op de manier waarop ze ons nodig hebben.”

Hoe belangrijk is het dat medewerkers bij jullie affiniteit met zorg en welzijn hebben?
“Tot op zekere hoogte is dit absoluut belangrijk. Wij doen ons werk om mensen te helpen. Dit is ons doel en daar moet je dus wel voldoening uithalen. Maar je hoeft, zeker voor een kantoorfunctie, geen ervaring in de zorg of gerelateerd werk te hebben. Natuurlijk helpt dit, maar het allerbelangrijkste is dat je blij wordt van het helpen van mensen.”

Wat maakt het leuk om bij Medipoint te werken?
“Er gebeurt heel veel bij ons. Alle afdelingen binnen het bedrijf zijn snel aan het veranderen en we maken hele mooie stappen voorwaarts. Er waait een frisse wind door het bedrijf heen en dat is leuk om te merken. Binnen deze nieuwe cultuur heerst veel vrijheid en wordt er ontzettend goed samengewerkt. Iedereen heeft zijn eigen expertise en hierdoor versterken we elkaar allemaal. We zijn een platte organisatie. Initiatief nemen wordt door ons enorm gestimuleerd en beloond. Dat vinden collega’s leuk en motiveert ook om dingen aan te pakken. Naast de goede samenwerking op de werkvloer doen we ook buiten het werk leuke dingen samen. Er zijn borrels en we hebben regelmatig teamuitjes. Dan gaan we bijvoorbeeld biljarten of bowlen. Verder is er veel vrijheid en flexibiliteit in de verhouding tussen thuiswerken en werken op kantoor.”

Waarom is het voor een Manager Online & E-commerce interessant om hier te werken?
“We zijn met iets heel moois bezig, maar er moet wel écht gebouwd worden. De middelen en mogelijkheden daarvoor zijn er ook. Dat lijken mij hele mooie ingrediënten. Er worden stappen gemaakt, maar er kunnen ook nog steeds mooie stappen worden gezet. Dat vraagt in de functie van Manager Online & E-commerce om flexibiliteit, proactiviteit en ondernemerschap. Als je daarover beschikt, kun je dingen naar je toe trekken en op gaan zetten. Zo kun je een impact hebben.”

Lijkt het jou ook leuk om bij Medipoint te werken? Solliciteer dan als Manager Online & E-commerce!

Kun je de geschikte vacature niet vinden?

Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.

Jobalert aanmaken