In gesprek met Ruth van Bommel, Manager Impact Marketing bij Longfonds | We Know People

In gesprek met Ruth van Bommel, Manager Impact Marketing bij Longfonds

27 juli 2022

Bij We Know People werken we samen met veel verschillende bedrijven. Vacatureteksten en gesprekken met onze Recruitment Consultants geven kandidaten een goed beeld van een bedrijf, maar nog leuker is het om wat inside information te krijgen en van een werknemer te horen hoe hij of zij het werk ervaart. Om meer te weten te komen over Longfonds spraken we met Ruth van Bommel, sinds ruim een jaar Manager Impact Marketing en Vrijwillige Inzet en Participatie bij Longfonds.

Hoi Ruth, hoe introduceer jij Longfonds aan mensen die jullie niet kennen?

“Wij zijn iedere dag bezig om longziekten de wereld uit te krijgen en een bijdrage te leveren aan een gezonder en gelukkiger leven voor mensen die leven met longziekten. Onze missie is hierbij een wereld waarin iedereen vrij kan ademen. Dat doel wordt steeds urgenter. Longfonds heeft de beweging gemaakt van ziekte (astma) naar het orgaan longen en richt zich vandaag de dag ook steeds meer op preventie van longproblemen. Door ongezonde lucht is dit een ontzettend actueel thema. De luchtkwaliteit is een dagelijkse discussie en heeft invloed op de gezondheid van iedereen."

Wat is jouw rol binnen Longfonds?
“Ik ben Manager Impact Marketing en Vrijwillige Inzet en Participatie. In die rol ben ik verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met de particuliere en zakelijke markt van fondsenwerving. Daar is bijvoorbeeld de collecte een onderdeel van, maar ook de inzet van vrijwilligers en long ervaringsdeskundigen vallen onder mijn verantwoordelijkheid.”

Hoe ben je hier terecht gekomen?
“Ik ben opgeleid als marketeer, maar ik heb een brede achtergrond. Ik heb zowel voor non-profit organisaties als in de commerciële wereld gewerkt. Gaandeweg ben ik het sociale thema heel interessant gaan vinden en dat ik dit kan combineren met marketing is voor mij perfect. Dat is wat ik bij Longfonds dagelijks doe en is natuurlijk ook waar de term ‘Impact Marketing’ in mijn functie voor staat. Ik geloof er heel erg in dat je door impact te maken een bijdrage aan een betere wereld kunt leveren. Ik vind het heel mooi om daar bij Longfonds verantwoordelijk voor te zijn.”

Wat maakt het mooi om voor Longfonds te werken?
“Onze missie is om vrij ademen voor iedereen mogelijk te maken. De ambitie die we daarin hebben is ontzettend groot en we zien ook dat er zo veel kansen en mogelijkheden zijn. Om je daar iedere dag voor in te zetten is enorm motiverend. Binnen Longfonds heerst bovendien een enorme teamspirit, waarin we hier echt gezamenlijk voor aan de slag gaan. Dat maakt het heel mooi en leuk.”

Hoe is de sfeer bij jullie op de werkvloer? 
“Ondanks dat we in veel verschillende teams werken, is de basishouding bij iedereen hetzelfde. We werken in veel vrijheid, maar ook met veel verantwoordelijkheid. Iedereen bij Longfonds heeft dezelfde intrinsieke motivatie om het verschil te willen maken. Daar vinden we elkaar allemaal in. Zonder wrijving geen glans, dus in onze drive om een ambitie te realiseren schuurt het soms weleens onderling. Maar soms is dat nodig om tot het beste resultaat te komen. Als dat resultaat vervolgens is bereikt, is het heel mooi om dit samen te delen. Daar krijgt iedereen veel voldoening van en successen worden onder andere goed gevierd met bijvoorbeeld een borrel of een lunch. Verder hebben we een mooi en gezellig kantoor, waar we ook veel met gezondheid bezig zijn. Dagelijks krijgen we vers fruit en er zijn bijvoorbeeld fietsen beschikbaar die je onder je bureau kunt plaatsen om op een werkdag toch voldoende te bewegen.”

Wat maakt het voor een Senior Marketeer Strategische Partnerschappen interessant om bij jullie te werken?
“Als je het leuk vindt om proposities te maken en verbindingen tussen bedrijven te leggen, dan is dit een hele leuke functie. Dit segment is binnen Longfonds namelijk erg in ontwikkeling. Er ligt zo veel potentie dat je handen echt moeten gaan jeuken om hiermee aan de slag te gaan. Er kunnen ongelooflijk veel zaken worden opgestart en opgezet, want vanuit bedrijven is hier erg veel vraag naar. In deze rol krijg je de mooie kans om strategische partnerschappen op te zetten en uit te bouwen en daarmee een belangrijke bijdrage aan Longfonds te leveren.”

Wat voor iemand zoeken jullie in de rol van Senior Marketeer Strategische Partnerschappen?
“Bij deze rol komen best wel wat verantwoordelijkheden kijken, dus het is zeker geen lichte functie. Daar moet je mee om kunnen gaan. Je zult er met passie en drive voor moeten gaan en bovendien zul je het lef moeten hebben om je mouwen op te stropen en gewoon de markt op te gaan. We zoeken daarom ook iemand die creatief, oplossingsgericht en bekend met de markt is. Als je dat leuk vindt en ook graag sociale impact wil maken, dan zul je bij ons heel goed op je plek zijn.”

Lijkt het jou leuk om bij Longfonds te werken? Solliciteer hier dan als Senior Marketeer Strategische Partnerschappen!

Kun je de geschikte vacature niet vinden?

Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.

Jobalert aanmaken