30 april 2024
Bij We Know People werken we samen met veel verschillende bedrijven. Vacatureteksten en gesprekken met onze Recruitment Consultants geven kandidaten een goed beeld van een bedrijf, maar nog leuker is het om wat inside information te krijgen en van een werknemer te horen hoe hij of zij het werk ervaart. Om meer te weten te komen over Longfonds spraken we met Ruth van Bommel, Manager Impact Marketing bij Longfonds.
Hoi Ruth, hoe introduceer jij Longfonds aan mensen die jullie niet kennen?
“Wij maken ons hard voor gezonde longen, voor gezonde lucht voor iedereen. Wij willen een positief verhaal over longen en weerbaarheid vertellen zonder aan urgentie in te boeten. Om een wereld waarin iedereen vrij kan ademen mogelijk te maken, werken we aan de volgende pijlers:
• preventie gericht op een gezonde(re) samenleving met thema’s als gezonde lucht en leefomgeving en rookvrije generatie
• ademkracht voor mensen met een longziekte en
• echte oplossingen door baanbrekend onderzoek."
Wat is jouw rol binnen Longfonds?
“Ik ben Manager Impact Marketing. In die rol ben ik verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met de particuliere en zakelijke markt van data-gedreven fondsenwerving en onze relaties. Daar is bijvoorbeeld de collecte een onderdeel van, maar ook de positionering valt onder mijn verantwoordelijkheid."
Hoe ben je hier terecht gekomen?
“Ik ben opgeleid als marketeer, maar ik heb een brede achtergrond. Ik heb zowel voor non-profit organisaties als in de commerciële wereld gewerkt. Gaandeweg ben ik het sociale thema heel interessant gaan vinden en dat ik dit kan combineren met marketing is voor mij perfect. Dat is wat ik bij Longfonds dagelijks doe en is natuurlijk ook waar de term ‘Impact Marketing’ in mijn functie voor staat. Ik geloof er heel erg in dat je door impact te maken een bijdrage aan een betere wereld kunt leveren. Ik vind het heel mooi om daar bij Longfonds verantwoordelijk voor te zijn.”
Wat maakt het mooi om voor Longfonds te werken?
“Onze visie is om vrij ademen voor iedereen mogelijk te maken. De ambitie die we daarin hebben is ontzettend groot en we zien ook dat er zo veel kansen en mogelijkheden zijn. Om je daar iedere dag voor in te zetten is enorm motiverend. Binnen Longfonds heerst bovendien een enorme teamspirit, waarin we hier echt gezamenlijk voor aan de slag gaan. Dat maakt het heel mooi en leuk.”
Hoe is de sfeer bij jullie op de werkvloer?
“Ondanks dat we in veel verschillende teams werken, is de basishouding bij iedereen hetzelfde. We werken in veel vrijheid, maar ook met veel verantwoordelijkheid. Iedereen bij Longfonds heeft dezelfde intrinsieke motivatie om het verschil te willen maken. Daar vinden we elkaar allemaal in. Zonder wrijving geen glans, dus in onze drive om een ambitie te realiseren schuurt het soms weleens onderling. Maar soms is dat nodig om tot het beste resultaat te komen. Als dat resultaat vervolgens is bereikt, is het heel mooi om dit samen te delen. Daar krijgt iedereen veel voldoening van en successen worden onder andere goed gevierd met bijvoorbeeld een borrel of een lunch. Verder hebben we een mooi en gezellig kantoor, waar we ook veel met gezondheid bezig zijn. Dagelijks krijgen we vers fruit en er zijn bijvoorbeeld fietsen beschikbaar die je onder je bureau kunt plaatsen om op een werkdag toch voldoende te bewegen.”
Wat maakt het voor een Senior Marketeer Strategische Partnerschappen interessant om bij jullie te werken?
“Als je het leuk vindt om proposities te maken en verbindingen tussen bedrijven te leggen, dan is dit een hele leuke functie. Dit segment is binnen Longfonds namelijk erg in ontwikkeling. Er ligt zo veel potentie dat je handen echt moeten gaan jeuken om hiermee aan de slag te gaan. Er kunnen ongelooflijk veel zaken worden opgestart en opgezet, want vanuit bedrijven is hier erg veel vraag naar. In deze rol krijg je de mooie kans om strategische partnerschappen op te zetten en uit te bouwen en daarmee een belangrijke bijdrage aan Longfonds te leveren.”
Wat voor iemand zoeken jullie in de rol van Senior Marketeer Strategische Partnerschappen?
“Bij deze rol komen best wel wat verantwoordelijkheden kijken, dus het is zeker geen lichte functie. Daar moet je mee om kunnen gaan. Je zult er met passie en drive voor moeten gaan en bovendien zul je het lef moeten hebben om je mouwen op te stropen en gewoon de markt op te gaan. We zoeken daarom ook iemand die creatief, oplossingsgericht en bekend met de markt is. Als je dat leuk vindt en ook graag sociale impact wil maken, dan zul je bij ons heel goed op je plek zijn.”
Lijkt het jou leuk om bij Longfonds te werken? Solliciteer hier dan als Senior Marketeer Strategische Partnerschappen!
Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.