14 juni 2023
Bij We Know People werken we samen met veel verschillende bedrijven. Vacatureteksten en gesprekken met onze Recruitment Consultants geven kandidaten een goed beeld van een bedrijf, maar nog leuker is het om wat inside information te krijgen en van een werknemer te horen hoe hij of zij het werk ervaart. Om meer te weten te komen over kappersimperium Rob Peetoom spraken we met Claudia Slavenburg, die nu bijna twee jaar General Manager bij Rob Peetoom is.
Hoi Claudia, kun je uitleggen wat Rob Peetoom doet?
“Onze core business zijn onze kapperssalons. Met elf vestigingen in Nederland, drie op Bali en één in New York zijn we een groot bedrijf. In onze salons werken ruim 300 medewerkers, variërend van support, receptie, talent en stylist. Onze kappers worden na hun reguliere kappersopleiding verder opgeleid aan onze eigen Academie. Hier leren zij meer over knippen en kleuren, maar ook hoe ze op de beste manier een klant kunnen ontvangen en advies kunnen geven.”
Wat is jouw rol binnen dit bedrijf?
“Ik ben de General Manager. In die rol ben ik verantwoordelijk voor het aansturen van het managementteam. Onder dat team vallen Marketing, Finance, HR, Operationeel en Facilitair Support en de Rob Peetoom Academie. Met het management ondersteunen we de salons in Nederland, maar adviseren en helpen we ook onze drie salons op Bali en onze salon in New York. Verder ben ik ook het aanspreekpunt voor onze partners, zoals L’Oréal.”
Hoe ben je bij Rob Peetoom terechtgekomen?
“Ik kende Rob Peetoom sowieso doordat ik hier zelf altijd al klant was. Ik zat vaak bij ze in de stoel en heb me altijd al afgevraagd hoe het reilen en zeilen binnen dit bedrijf ging. Ik kom eigenlijk uit grotere organisaties in de financiële en zakelijke dienstverlening, meer het corporate-leven. In mijn loopbaan ben ik echter van hele grote organisaties naar steeds kleinere organisaties gegaan. Ik merk dat ik het heel leuk vind dat ik het zakelijke en professionele van mijn eerdere werkgevers mee kan nemen naar het familiebedrijf dat Rob Peetoom is. Dat sluit ook goed aan bij hoe Rochelle Peetoom, onze CEO, dit bedrijf leidt. Waar Rob Peetoom zelf nog echt de kapper was die vanuit zijn passie ging ondernemen, is Rochelle heel zakelijk ingesteld en hecht ze waarde aan een meer corporate structuur. Ze heeft een goede, duidelijke visie op de toekomst en dat is ook nodig. We willen vooroplopen in de beautyindustrie en specifiek binnen het kappersvak.”
Hoe willen jullie dit doen?
“Kapsalons zijn over het algemeen vrij traditioneel in de manier waarop de salons zijn ingericht, hoe de organisatie in elkaar zit en hoe ze de toekomst zien. Wij zijn inmiddels meer dan een kapsalon. We zijn een beautyorganisatie die zich ook internationaal oriënteert. Zeker New York loopt natuurlijk altijd voorop op het gebied van trends en doordat wij daar dichtbij het vuur zitten, ademen wij deze trends ook. Dit nemen we in een vroeg stadium mee in nieuwe concepten, bijvoorbeeld bij de inrichting van de salon en de beleving tijdens een knipbeurt. Zo schenken we de lekkerste koffie, word je uitgewassen in een massagestoel en werken we met de meest luxe en verzorgde producten uit de markt. Met dat soort dingen onderscheiden wij ons en daar ben ik echt trots op.”
Waarom vind jij het leuk om bij Rob Peetoom te werken?
“Omdat wij een supergezellig én ambitieus team zijn. Het is echt work hard, play hard. We hebben een jong en informeel team. Er wordt veel gelachen en we maken veel plezier met elkaar, maar dat koppelen we ook aan resultaat. We doen alles met een relatief klein managementteam van zo’n vijftien medewerkers, maar we zijn ontzettend vooruitstrevend. Iedereen werkt hard en we zijn bijna altijd bezig met nieuwe dingen. Die spirit is ontzettend motiverend. Er is veel ruimte om vrijheid en verantwoordelijkheid te nemen. Daarnaast is er de mogelijkheid om flexibel te werken. Dat kan zelfs vanuit Bali of New York en is natuurlijk erg tof. Verder hebben we op kantoor twee keer per week yoga, kun je natuurlijk altijd gratis een knipbeurt in onze salons krijgen en krijg je korting op de aanschaf van haarproducten.”
Wat maakt het interessant om hier als Online Marketeer te werken?
“We staan aan het begin van een nieuwe fase. In de coronatijd hebben we al een grote online groei doorgemaakt, maar ook nu willen we natuurlijk online blijven doorgroeien. We willen op de kanalen van Rob Peetoom een online beleving neerzetten die overeenkomt met de beleving die je ervaart in onze salons. Als Online Marketeer krijg je daarin veel verantwoordelijkheid. Je zult van het begin tot het einde conceptmatig meedenken en je hebt zodoende een grote invloed op onze langetermijnstrategie. Je denkt na over hoe de toekomst eruit gaat zien, hoe we Rob Peetoom beter kunnen positioneren en hoe we onze doelgroep het beste kunnen bereiken. Ik denk dat het daarom een ontzettend mooie rol is.”
Wat zoeken jullie in de nieuwe Online Marketeer?
“Je zult sowieso proactief, zelfstandig en ambitieus moeten zijn. En het is belangrijk dat je goed binnen ons huidige team past en dat je dus affiniteit hebt met beauty en leuk, vrolijk en energiek bent. Daarnaast dien je als Online Marketeer natuurlijk ook resultaatgericht zijn, zodat we onze ambities samen kunnen waarmaken. In deze nieuwe fase willen we veel data verkrijgen en analyseren. Meten is weten en aan de hand hiervan gaan we bijsturen. Daarbij is het goed als je voldoening haalt uit het realiseren van groei en mooie online resultaten.”
Lijkt het jou ook leuk om bij Rob Peetoom te werken? Solliciteer dan als Online Marketeer!
Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.