In gesprek met de Marketeer van Exact, Monie van den Dulk | We Know People

In gesprek met Monie den Dulk, Marketeer bij Exact

17 mei 2023

Bij We Know People werken we samen met veel verschillende bedrijven. Vacatureteksten en gesprekken met onze Recruitment Consultants geven kandidaten een goed beeld van een bedrijf. Nog leuker is het om wat inside information te krijgen en van een werknemer te horen hoe hij of zij het werk ervaart. Om meer te weten te komen over softwareontwikkelaar en -leverancier Exact spraken we met Monie den Dulk, al bijna tweeënhalf jaar werkzaam op de marketingafdeling van Exact.

Hi Monie, zou je aan mensen die dit niet weten kunnen uitleggen wat Exact doet?
”Zeker! We ontwikkelen en leveren bedrijfssoftware aan accountants en het MKB. Met onze producten automatiseren bedrijfsprocessen. Dat levert ondernemers niet alleen tijdwinst op, maar ook essentiële data waar zij real-time toegang tot hebben. Zo nemen we werk uit handen en creëren we inzicht, wat helpt bij het nemen van zakelijke beslissingen. Ten opzichte van concurrenten bieden we bij Exact meer een meer premium product aan: kwalitatief en breed.” 

Wat is jouw rol binnen Exact?
”Ik vervul de functie Demand Generation Specialist. Dit houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor het binnen halen van leads. Ik was eerst best wel allround, maar ik vind het fijn om me te specialiseren in één kanaal. Bij Exact werken sowieso veel specialisten. Een positief punt aan Exact is dan ook dat je je altijd verder kunt ontwikkelen en in een bepaald onderwerp kunt verdiepen. Daarbij krijg je best veel vrijheid om je functie in te richten hoe jij dat wil. Ik vind het fijn dat dit mogelijk is.”  

Hoe vind je het verder om bij Exact te werken?
” Bij Exact heb je sowieso veel vrijheid. Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen functies en bijbehorende taken, maar als je goede ideeën hebt dan zijn die altijd bespreekbaar. Doordat we hybride werken is er een goede balans tussen thuiswerken en werken op kantoor. De sfeer is ook écht leuk. Er zijn gezellige borrels en feestjes met je eigen teamgenoten, maar ook met collega's van andere afdelingen. Er werken ook veel jonge menen, waardoor het soms voelt als één grote vriendengroep. De werksfeer is echt heel goed. ” 

Jullie zeggen een maatschappelijk bewust bedrijf te zijn. Waaruit blijkt dit?
”We hebben een mooi responsible business programma. Zo zetten we ons in tegen gaan milieuvervuiling, bijvoorbeeld door de vermindering van papiergebruik en het stimuleren van digitaal werken. Maar we leveren ook maatschappelijk een bijdrage. Alle collega’s krijgen bijvoorbeeld 3 dagen per jaar vrij om zich in te zetten voor een goed doel. Binnenkort gaan we een hightea voor bejaarden organiseren. En inde corona-tijd hebben we een Zuid-Afrikaans bedrijf geholpen met een marketingstrategie, zodat zij de groei konden realiseren die ze voor ogen hadden. Dat soort initiatieven vinden ook geregeld plaats en dragen bij aan het hoge werkgeluk van onze medewerkers.” 

Klopt het dat Exact de energie van een startup met de voordelen van een multinational heeft?
”Ja, dat is zo. Daar bedoelen we mee dat we op de werkvloer heel informeel en relaxed met elkaar omgaan. De sfeer is ontspannen, maar in ons werk zijn we wel ambitieus en een grote speler op de markt. We werken binnen marketing met de nieuwste technieken en draaien mee in bètaversies van LinkedIn en Google, dat geeft wel aan dat die partijen ons serieus nemen. We hebben meetings met hen en sparren ook over nieuwe technieken en toepassingen. Daarmee staan we vooraan op het gebied van innovatie. Ik vind het supertof om die ontwikkelingen mee te krijgen.”

Waarom is het voor een ervaren SEA-specialist interessant is om bij Exact aan de slag te gaan?
”Zoals gezegd lopen we graag voorop en willen we de nieuwste ontwikkelingen toepassen. Bij ons krijgt een SEA-specialist dus veel ruimte om zijn of haar ideeën uit te voeren en onze huidige diensten uit te breiden. We willen een volgende stap gaan zetten en daar hebben we een ervaren kandidaat voor nodig. Als je ervaring hebt, dan wordt er van je verwacht dat jij onze SEA-tak naar een hoger niveau kunt tillen.”
 

Hoe ziet een doorsnee werkdag er bij jullie uit?
”Het werken bij Exact is best divers. Soms werk ik thuis, soms op kantoor. We hebben daarnaast een consultingbureau in Amsterdam, dus daar ben ik ook weleens. Ook bij LinkedIn hebben we consultants zitten. Ik spreek hen wekelijks en we gaan ook regelmatig met hen lunchen om onze resultaten te bespreken en te evalueren. Die variatie maakt het werk erg leuk.”

Hoe verloopt de onderlinge samenwerking met andere teams binnen Exact?
”We werken nauw samen met andere teams, onder andere met Marketing, Sales en Customer Support. We bespreken regelmatig waar we behoefte aan hebben en houden de lijntjes kort. Resultaten worden geanalyseerd en waar nodig wordt vervolgens bijgestuurd. Die contacten zijn gemakkelijk gelegd en de onderlinge communicatie is erg goed. Ook als ik met managers spreek gaat het zo. Dat vind ik fijn. Er is geen grote machtsafstand en iedereen kan makkelijk bij iedereen langs of binnenlopen.”

Tot slot: wat voor iemand zoeken jullie om de openstaande vacature van Digital Specialist mee in te vullen?
”We zoeken iemand die graag wil, eager is om bij te leren en de kennis heeft om onze marketingafdeling naar een volgend level te brengen. Diegene heeft ervaring nodig om onze marketingdiensten verder uit te breiden, moet gemotiveerd zijn en natuurlijk ook over de kennis beschikken om dit alles uit te voeren. We hopen zo’n iemand binnenkort aan ons team toe te voegen!”  

Kun je de geschikte vacature niet vinden?

Meld je aan voor een Jobalert en krijg per e-mail bericht zodra de vacature beschikbaar komt.