Over werken

Lees hier al onze blogs over werken, de arbeidsmarkt en trends & nieuws.

Mensen verbinden. Dat doen we niet alleen via recruitment, maar ook door positieve, inhoudelijke en inspirerende content te delen.

Wij kijken verder dan jouw cv. Nu jij nog!

Kulve 6-12-2017 11:06
Categorieën: Alles, Werk & carrière

Staat een nieuwe baan op jouw lijst met goede voornemens? Gooi deze maand alvast een lijntje uit! Zeker Millennials die werken in digital worden nu veel gevraagd op de valreep van 2017 naar 2018. Bij WeKnowPeople kan je heel snel solliciteren via een appje (0232000100). We kijken verder dan jouw CV en kijken naast jouw werkervaring, ook naar persoonlijkheid. Met andere woorden: we houden rekening met de voorkeuren van jullie generatie. Maar, vanuit ons perspectief als Recruitment Consultants ook één verzoek: kijk jij dan ook verder dan de naam van de opdrachtgever alleen!   

  1. Kijk verder dan alleen naar de naam van de opdrachtgever 

Jij als Millennial vindt werkgeluk belangrijker dan professionals van andere generaties. Daarom ben je op zoek naar een bedrijf wat past qua werkervaring én persoonlijkheid. Daarom ben je op zoek naar een baan waar je je kunt blijven ontwikkelen. En bij voorkeur ben je in je dagelijkse werkzaamheden van betekenis. Dat snappen we allemaal. En dat moedigen we alleen maar aan! Daarom houden we er ook rekening mee in het sollicitatieproces. 

 ''Die grote corporate bank? Daar pas ik voor''
 
Maar wat we vaak zien, is dat de toch wel kritische digital Millennial vaak direct afketst op het moment dat we de naam van de opdrachtgever noemen. Terwijl die vaak wel matcht met persoonlijkheid, ambitie en ontwikkelmogelijkheden. Maar, nee: het is geen start-up, gaaf bureau, of hip en happening bedrijf. Die grote corporate bank? Daar pas ik voor. Terwijl ze daar met de meest innovatieve methodes werken en de gaafste digital software tot hun beschikking hebben! Corporate lijkt voor Millennials een vloekwoord. Maar als je bij een corporate geweest bent, voel je de energie die er hangt, en de drive en betrokkenheid van medewerkers waar Millennials zo naar op zoek zijn. Wij kijken verder dan jouw cv: schuiven jullie dan ook niet direct een opdrachtgever aan de kant op basis van enkel en alleen een naam. 

  1. Een kennismakingsgesprek is altijd waardevol 

In een eerder blog schreef onze Recruitment Consultant Jorieke al: ‘’Tijd is geld; en we hebben het vaak al heel druk’’. Maar als Millennial heb je nog relatief weinig bedrijven van binnen gezien. Het is ook een zoektocht om te bedenken waar je wel of niet wil werken. De Millennials die wij spreken vragen ons regelmatig om loopbaanadvies. Ze twijfelen over de sectoren waarin ze het beste passen; over de stappen die ze mogelijk zouden kunnen nemen; en willen hier graag over sparren. Als je bij een bedrijf gaat kijken, leer je vaak heel veel over jezelf. Je ziet in een bedrijf dingen die je gaaf vindt, maar ook dingen die je minder aanspreken. Zo wordt jouw toekomstbeeld steeds helderder. Daarbij: elke ontmoeting is een verrijking, past dat ook niet in de filosofie van jou als Millennial? 

 ''Als je bij een bedrijf gaat kijken, leer je vaak heel veel over jezelf''
 

  1. Gooi dat lijntje uit! 

Kom gewoon eens praten. Een gesprek bij WeKnowPeople is meer dan alleen solliciteren. Je kan je cv even laten checken, we kunnen wat tips geven over je LinkedIn profiel, en we kunnen met je sparren over eventuele carrièretwijfels.

Growth Hackers, Display Marketeers, Programmatic Experts: voor jullie liggen er kansen om eens te gaan kennismaken bij onze opdrachtgevers. Mooie MKB bedrijven, corporates, start-ups en bureaus die allemaal digitale vraagstukken hebben waar jij van grote toegevoegde waarde kan zijn! Ontneem jezelf die kans nou niet, en wie weet verras en verbind je jezelf aan een opdrachtgever die perfect aansluit bij wat jij zoekt in een baan! 

Voor Digital vacatures kan je contact opnemen met onze eigen Millennial en Recruitment Consultant Simone: 023-2000100 (whatsapp) 

 

Reageer

Deel dit artikel
WeKnowPeople gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses. Meer weten?
Close