Blog & Nieuws

Lees hier al onze blogs en nieuws rondom het thema arbeidsmarkt

Mensen verbinden. Dat doen we niet alleen via recruitment, maar ook door positieve, inhoudelijke en inspirerende content te delen.

Instagram story(telling)

Kulve 28-11-2018 17:39
Categorieën: Alles, Trends & nieuws
Wil jij een jonge doelgroep bereiken? Dan is Instagram het platform waar je moet zijn! WeKnowPeople organiseerde een stoomcursus Instagram story(telling) in samenwerking met Richard Jansen van Helden Media. Uiteraard hebben wij zijn adviezen direct toegepast in onze eigen story op @weknowpeople_nl, die je terug kunt vinden tussen onze hoogtepunten. Ben je niet bekend met Instagram en klinkt dit voor jou als abracadabra? Geen probleem: in dit blog vind je een stappenplan om aan de slag te gaan met Instagram stories!
  1. Opdracht 1: Waarom en waarvoor gebruik je Instagram?

Voordat je begint aan Instagram is het belangrijk om stil te staan bij wat je wil gaan doen en waarom. Pak een stapel post-its en schrijf op waarom jij Instagram zou willen gebruiken.

In de workshop werd onze input samengevat in vier hoofdthema’s:

  • Inhoud: De inhoud van Instagram kan worden gebruikt om kennis en inspiratie op te doen.
  • Awareness: Door jouw merk herkenbaar in beeld te brengen bouw je aan (employer)branding en awareness van het merk onder jouw doelgroep. Jouw doelgroep weet wie je bent en wat je doet.
  • Interactie met je doelgroep: het belangrijkste van Instagram is de interactie met je doelgroep. Interactie kan in verschillende vormen voorkomen. Bijvoorbeeld een like op je foto is al een vorm van interactie. Maar de meeste interactie haal je uit je stories (lees verder om te leren hoe ;) ).
  • Instagram is uniek: het platform is enorm toegankelijk en de content is persoonlijk en echt. Dat maakt dat je op Instagram op een andere (snellere) manier in contact kan komen met je doelgroep. Bijvoorbeeld door vragen te stellen in je stories!

  1. Opdracht 2: bedenk een plan van aanpak

Jouw Instagrampagina levert niet zomaar engagement op. Hoe pak je dit aan? Hiervoor moet eerst een plan bedacht worden. Het beste is om dit te doen in de vorm van campagnes: een doorlopend thema dat op jouw pagina terug te vinden is. Haal inspiratie uit het bekijken van andere Instagram pagina’s. Een goed voorbeeld: @teamnlinsta. Met #ZoDoenWeDat laten verschillende sporters van Team NL zien wat zij op een dag doen. Dit gebeurt voor, na, en tijdens het sporten! Het centrale thema dat daarbij hoort is “Ontdek waar onze sporters toe in staat zijn”.Door deze persoonlijke en echte content te delen ontstaat er engagement met de specifieke doelgroep sportfans.

Tip: als je een eindpunt aan deze campagne geeft, bijvoorbeeld Tokyo 2020, leven je volgers nog meer mee met je verhaallijn! Dit is een voorbeeld dat gebruikt wordt door @aegon_roeien.

Wat leren we van deze pagina's:

  • Op Instagram vertel je een “echt” verhaal
  • Op Instagram bouw je een specifieke (jonge) community op
  • Instagram kan veel engagement opleveren
  • Instagram is een plek voor mooi beeld en veel creativiteit
  1. Opdracht 3: bedenk een verhaal en verwerk het in de Instagram story

Om te bewijzen dat we allemaal goed hadden opgelet werd het voor ons tijd om de adviezen van Richard toe te passen. Hoe dat eruit kwam te zien kan je terugvinden in onze hoogtepunten op Instagram! Zelf ook aan de slag? Lees hieronder onze laatste 3 tips!